Duyuru

Collapse
No announcement yet.

ustalar, bir anlatan olsa

Collapse
X
 
  • Filtre
  • Saat
  • Göster
Tümünü Sil
new posts

    ustalar, bir anlatan olsa

    ustalarım ve arkadaşlarım ilk önce merhaba diyerek kafama takılan iki soruyu yöneltmek istiyorum

    ilk sorum gitar pro 5 teki gamları nasıl kullancağız yani klavye üstünde gösterilen yerlere hangi sırayla basılması gerekiyor ve gösterilen gamlar 22 perdede gösteriliyor bunu nasıl çözerim karma karışık geliyor şuanda gözüme

    ikinci sorum ise şuanda klasik gitar çalıyorum hatta çalmaya çalışıyorum diyiyim elektro gitara gecmek istiyorum ama gamlarda bu fark ediyormu yoksa elektroda kullanılan gamlar varklımı klasikte çalıştığım gamları elektrodada çalışabilirmiyim yoksa farklı dizelere gamlaramı yönelmem gerekecek şimdiden teşekkürler ustaların ve arkadaşların yardımlarını bekliyorum

    #2
    Gitar;gitardır...
    Hepsi aynıdır,notaların dizilişi aynıdır..
    Dolaysı ile gamlar da aynıdır dostum...

    Yorum


      #3
      yalnızca gitarlar değil hemen hemen bütün enstrumanlar aynıdır aslında o açıdan bakarsanız. klasik gitarda öğrendiğin herşeyi elektro gitarda kullanabilirsin. gp5 de ben klavyeye değil de aşağıdaki tablara bakıyorum, çok daha kolay oluyor. yalnız klasik gitarda elektro kadar perde olmadığından kafan biraz karışabilir. o yüzden elektro istiyosan elektroyla çalışman daha iyi olur.

      Yorum


        #4
        Şimdi sana şöyle anlatayım ilk sorunla ilgili bi bilgim yok ama ikinci soruna teknik açıdan yardımcı olabilirim arkadaşım öncelikle elektro da olsa elinde klasik te olsa tellerin akordları nın we notalarının aynı olduğu sürece notalarda bi fark olmaz wede klasik gitardaki perde sayısı toplam 19 dur genel olarak elektro da ise bu sayı artar vede çok daha deişkendir. Gam konusunu ise şöyle anlatayım notalar aynı olduğu için gamların parmaklarının yerleri deişmeyecektir. Doğal olarak gamlarda bi fark olmas sadece elektro dan klasiğe geçerken veya klasikten elektro ya geçerken biraz teknik problemler yaşarsın buna da zamanla alışabilirsin çalışmalarında başarılar dilerim...

        Yorum


          #5
          mark arkadaşım ve diğer arkadaşlarıma ilgileri için teşekkür ederim ama benim takıldığım konu ensturmanda gam yapmak değil tabikide perde perdedir notada notadır değişmez ama ben gamların tarz larını nasıl belirliyecem klasikte soft olarak aldiğimiz sesi elektroda o gamı nasıl sert (metale) ceviririm

          örnek veriyim arkadaşlar daha iyi anlarsınız beni

          mi telinden 1 perde (fa) dan başlayarak dizeyi oluşturduk bunu klasik gitarda soft müzik yaparken yaptık....

          mi telinden 13. perde (fa)dan başlayarak dizeyi oluşturduk aynı kalıpta bunuda elektroda yaptık...

          sert (metal) müzik yaparken böylemi kullanıyım gamları yani klasikte kullandığım 1 perdeyi elektroda 13. perdeyemi taşıyım yoksa kafama göremi takılıyım))))

          Yorum


            #6
            kafana göre takıl, müzikte böyle formülasyonlar olmadığını aklından çıkarma ama bunu yaparken, tavsiyem budur sana

            Yorum


              #7
              bak şimdi ilk önce gam nedir bunu bi öğren gam calmakla birşey kazanmış olmuosun!! neden gam bilmek lasım bunu arastır!! sordugun soru cok garip gamgamdır ve heryerde aynıdır.... gam neyi geliştirir die bi aratır ve sunu unutma teknık çalışma ayrı gam bilmek (teori bilgisi yani) ayrı şeylerdir...

              gam bilirsen....
              1- akorları daha rahat çözersin ezberlemene gerek kalmas
              2- tonalite kavramını çözersin
              3-müziğin ana temel taşlarındandır
              4-solo atman gerekırse bilmen lasım
              5-ilerde beste yaparsan mutlaka bilmen lasım
              6.vs........

              Düzenleyen - cathedral on 06/06/2006 01:09:35

              Yorum


                #8
                bende gitar pro 4 te bi besteyi inceliyordum dikkatimi birşey çekti.başta si minör akor vardı bende si minör gamlarını açtım. bestenin başka kısımlarında farklı akorlar var ama hepsininde notaları si minör gamında ki notalarla aynı ya da si minör notalarına uydurulmuş mesela suspended yapılımış ve si minör gamında olmayan bir nota diyez ise bemol yapılıp uydurulmuş yani hiç si minör gamının dışına çıkan nota yok başka bir major gamın akorunun notaları yine si minör de vardı şimdi benim sorum şu.bu uyumluğa armoni mi deniyor ve biz böyle akorlar ın dönüp durduğu bir parçada si minör den mi solo atmalıyız.birde hangi akor varsa o akorda da bulunan si minör gamındaki bir nota ile atarsak daha uyumlu oluyor galiba.umarım düzgün bi şekilde anlatmışımdır

                Yorum


                  #9
                  Burada şöyle bir anlatım yapabilirim kendi adıma şarkıdaki diğer akorları bilmediğimden...

                  Şarkıdaki akor Bm ve diğer akorların hepsinde de Bm gamlarından notalar varsa şöyle bir çözümleme yapabiliriz.


                  GAM NOTALARI AKOR KARŞILIĞI
                  B Minör Gamı = B - C# - D - E - F# - G - A - B = Bm
                  1. Aktarım = C# - D - E - F# - G - A - B - C# = C#m/5-
                  2. Aktarım = D - E - F# - G - A - B - C# - D = D
                  3. Aktarım = E - F# - G - A - B - C# - D - E = Em
                  4. Aktarım = F# - G - A - B - C# - D - E - F# = F#
                  5. Aktarım = G - A - B - C# - D - E - F# - G = G
                  6. Aktarım = A - B - C# - D - E - F# - G - A = A

                  Bu aktarımlar ve senin söylemiş olduğun "si minör gamının dışına çıkan nota yok" cümlesinden yola çıkarak şarkıda kullanılan diğer akorların yukarıdaki akorlar olması gerektiğini düşünüyorum. Şimdi eğer bu akorlar ise si minör gamından solo atman uygun olur tabii ki. Ancak unutmaman gereken bir şey var kesinlikle gamlarla sınırlı değiliz. Soloya vermek istediğimiz hissi eğer o gamdaki bir notayı bir kaç kez değiştirerek katabiliyorsak bundan çekinmemeliyiz. Kimi zaman bir gamın sonuna Kromatik (Her nota arası yarım ses olan dizi) sesler ekleyerek kimi zaman gamda bir notayı bir iki yerde arızalı çalarak değişik renkler elde edebiliriz. Bu kulağı tırmalayan sesler içinden geleni ifade ediyorsa bırak gama uymasın derim ben

                  Yorum


                    #10
                    cevap için teşekür ederim şimdi yeni bir soru soracağım gamın dışına çıkmak istiyoruz mesela başka bir gama gitmek istiyoruz bunu yapmamaız için belirli bir kurala uymamız gerekiyor muhtemelen ama nasıl bir kural ?

                    Yorum


                      #11
                      **** uzun süre oturup çalışmanı gerektrecek bir kural

                      modülasyon başlığna bir bak derim. orada anlatılmıyor nasıl olduğu, ama konuyla alakalı bilgiler olabilir.

                      ton değiştirmek modülasyon konusu içinde yer alır. armoni kitaplarının temel bilgilerini oturttuktan sonra geçebileceğin ve üzerine çalışabileceğin bir konudur.

                      Yorum


                        #12
                        haklısın çok uzun bir konu ama şunu düşündüm mesela Cmaj gamında gidiyoruz sonra C7 akor girdik A# var bu akorda bu şekilde mi bu farklı nota bizim ton değiştirmemize sebep olacak bir notamı oluyor yani saçmalamış olabilirim

                        Yorum


                          #13
                          Mithat arkadaşımızın sorusu biraz daha farklı yönde. Eğer modulasyon olursa şarkının gamı da değişmiş olur.
                          Belli bir akor dizisi haricindeki gamlardan eser içinde solo çalmak ağırlıkla jazz müzikte yapılan bir iştir ki bu profesyonellerin meziyetidir. Ancak basit bir armoniye sahip bir şarkıda gamın dışına çıkılması (naturel akorlara ait gamlarda diyez ya da bemol nağmeleri hariç) hem sana hem de dinleyene pek bir tat vermeyecektir. Tıpkı şarkı söyleyen birinin detone olması gibi.

                          Düzenleyen - el_turco on 10/09/2006 22:12:58

                          Yorum


                            #14
                            az önce modülasyon ile ilgili bir yer okudum şimdi şunu anladım doğrumudur sizi böyle çok soru yağmuruna tutuyorum kusura bakmayın aynı akor birçok gamda bulunuyor o halde biz bir gamda ilerlerken aynı akoru bulunduran başka bir gama geçiyoruz bu doğru mu oluyor.

                            Yorum


                              #15
                              Bir bakıma doğru. Şöyle örneklendirmeye çalışayım; Miminörden çalınan bir şarkıda laminör akorunu kullanabilirsin. Şarkı içerisinde şarkıyı laminöre geçirmek ben pek rastlamış olmasam da mümkündür. Bu durumda modulasyon gerçekleşmiştir. Dolayısıyla miminör gamı içerisindeki mi sol si seslerini laminör gamına yani la do mi seslerine taşımış olduk.

                              Yorum

                              Unconfigured Ad Widget

                              Collapse
                              Initializing Tabs & loading Content...
                              Initializing Tabs & loading Content...

                              Trending

                              Collapse

                              Bu kriterlere uygun sonuç bulunamadı.

                              Çalışıyor...
                              X