Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Resimlerle ağaçlar

Collapse
Bu sabit bir konudur.
X
X
 
  • Filtre
  • Saat
  • Göster
Tümünü Sil
new posts

    Resimlerle ağaçlar

    Merhaba komşular uzun zamandır düşündüğüm bu projeyi nihayet harekete geçiriyorum, amacım artık hepsini olmasada bir gitarda ya da bir mobilyada bir ağaç deseni farkettiğinizde onun ne olduğunu anlayabilmek ve egzotik bazı türlerden haberdar olmak, burda size ağaçların ses özellikleri değil tekniz özelliklerinden, genel bilgilerinden bahsedeceğim,bu sitenin büyük kesimi masif kasalı gitar kullanıp onlarla ilgileniyor olsada, ben evrensel bir konu olsun istedim hatta sadece enstrüman yapımında değil doğadaki pek çok güzel ağaçları da anlatacağım,ağaç derken odunlarını elbette. Konu sanırım yazı düzüsü olacak çünkü anlatacağım ağaçlar resimlerle tek konuya sığmayacak gibi. Başlamadan önce çok rahatsız olmak istediğim bir konuya değinmek istiyorum, o kadar çok görüyorum ki bir ağaçtan bahsederken ingilizce adıyla bahsedildiğini, özellikle elektro gitar kullanan komşuların yaptığı bir hata,hiç dikkat etmiyorlar, hocam maple top nasıldır?, basswood kasa nasıl olur?, walnut kalitelimidir? gibi, komşular bunların türkçeleri yok mu ki ingilizcesini kullanıyorsunuz, bilmiyorum demeyin birkere bakar sözlüğe öğrenirsiniz, karşınızdaki kişitürkçesini değil ingilizcesini biliyor da olamaz mazeretiniz türkçesini konuşursunuz o da alışır, yoksa artistlik mi yapıyorsunuz sizin diliniz türkçe o kadar istiyorsanız latince adlarıyla bahsedip yapın artistliğinizi, ondan sonra her yerde maple maple maple, adam bir öğreniyor maple, maple iyi ben ondan gitar alayım diyor halbuki bilmiyor o maple dediği ağacın akçaağaç yani kelebekağacı olduğunu,şöyle bir resimlerine baksa aslında yurdumuzda orda burda, parklarda heryerde bulunan bir ağaç olduğunu neden? Çünkü alışmış birkere maple demeye benim gitarın ağaç maple dan,o ne ağacı?,maple işte, lütfen artık bunlara dikkat edin, bu yazıyı kaç kişi okuyup kendini düzeltir bilmem ama iki kişi bile kardır. evet başlıyorum önce gelenekselleşmiş standart ağaçlardan başlayalım.

    1. Kızılağaç(Alder)


    Ortalama boyu 30m kadardır,mutfak gerçleri,mobilyacılık,oymacılık,müzik enstrümanları yapımında kullanılır. Çalışılması oldukça rahat bir ağaçtır, iyi yapışıp cila tutar. 0.41 ortalama yoğunluğuyla oldukça yumuşak bir ağaçtır, fiziksel açıdan bu yüzden fazla kuvvetli bir ağaç değildir.

    2.Dişbudak(Ash)


    Ortalama 25-40m boy yapar.Her türlü mutfak gereci,mobilyacılıkta,oymacılıkta,hockey sopası,bilarda ıstakası,beyzbol sopası,alet saplarında ve müzik enstrümanları yapımında kullanılır. Çalışılma özellikleri kızılağaç gibi iyidir, ayrıca fazla çalışmaz, ortalama yoğunluğu 0.60 olup ağırlığına göre fiziksel dirençleri oldukça kuvvetlidir.

    3. Kavak(Poplar)


    50 metra kadar boy yabapilen kullanım yerleri kızılağaca benzeyen bir ağaçtır. Ortalama yoğunluğu 0.42 dir. Genel olarak bütün fiziksel dirençleri orta seviyede olan bir ağaçtır.

    4.Ihlamur(Basswood)


    20 metre kadar boy yapabilir, kullanım alanı oldukça geniş ve değerli bir ağaçtır.0.37 yoğunluğuyla yumuşak ve hafiftir,aletlerle çalışması oldukça kolaydır, kuruduktan sonra oldukça stabildir. Bu özelliklerinden dolayı ideal bir oymacılık ağacıdır.

    5.Maun ya da Mahun(Mahogany)

    Honduras maunu

    Afrika maunu

    Değişik türleri vardır.Genel görünüş itibariyle hepsi kzılımsı koyu kahverengi renktedirler.ortalama yoğunluk olarak 0.59 diyebiliriz. Gitarlarda genellikle honduras maunu kullanılır. 49 metreye kadar uzayabilir. Dünyanın pek çok yerinde bulunduğundan dolayı oldukça düşük fiyatlıdır. Çalışılma özellikleri genel olarak iyi seviyede olan maun'un fiziksel direnci iyidir.Özellikle kuruduktan sonra son derece stabil bir ağaç olmasından dolayı sıklıkla gitar sap yapımında kullanılır.

    6.Akçaağaç ya da Kelebekağacı(Maple)


    Pek çok türü olup çoğu ülkemizdede yetişmektedir.ortalama yoğunluğu türüne göre oldukça değişiklik göstersede 0.59-0.80 arasıdır. Odunu oldukça sert olup,güç eğilir,çalışması fazla bir ağaçtır.Çalışılma özellikleri orta seviyededir,oldukça iyi cila tutar.Başlıca kullanım alanı yaylı çalgılar yapımı olmakla beraber,gitar yapımında,uçak pervanesi yapımında,parke yapımında ve her türlü kaplamacılıkta kullanılan oldukça önemli bir ağaçtır.Ayrıca önemli bir ses ağacıdır.Şimdilik bu kadar.Sırada Ceviz,Huş,Çam,Karaağaç,Meşe ve Çınar var.

    Düzenleyen - Lord Sparhawk on 06/02/2006 12:57:59

    #2
    Çok teşekkürler, şunu da ekleyelim o zaman :

    Yorum


      #3
      Lord Sparhawk,

      hocam süpersin, çok faydalı bilgiler bunlar...türkçe konusunda da kesinlikle katılıyorum, dil kültürün en önemli öğesidir, korumak gerekli...

      bu arada hep maun'u çok sert biliriz, oysa akçaağaç daha sert yazdığına göre,...sertliinden dolayı da maun daha bas, üzerine atılan akçaağaç kaplama da daha tiz verip dengeliyor diye biliyorum birbirini yanliş mi biliyorum ?

      yazı dizinin devamını ve müzikal karakterlerini de bekliyoruz ağaçların (blackmore yazmiş da daha detaylı örneklerle belki)

      eline sağlık,

      Yorum


        #4
        Sparhawk valla ellerine sağlık çok yararlı birşey olacağından eminim şahsen bana bayağı öğretici bir şey oldu

        Yorum


          #5
          Teşekkür ederim komşular,hemen kısa notlarımı ekleyeyim önce,ilk olarak burağın eklediği tabloda ton dan ziyade değer sıralaması yapılmış demek istiyorum,özellikle en uçtaki kuşgözü akçaağaçlarla diğerlerini karşılaştırırsak kaya akçaağacı daha başarılıdır ses konusunda, ancak kuşgözü az bulunması ve özel olmasından dolayı çok daha pahalıdır, ben bu tabloyu değer sıralaması olarak görüyorum tondan ziyade, lordum müzikal karekterlerine sadece bildiklerimi ekliyorum, bilmediklerimi oradan buradan duymayla yazmam doğru olmaz kanaatindeyim, ikinci olarak maun orta sert ağaçlar kategorisine girer akçaağaçla beraber; ancak akçaağaç daha serttir genellikle,fakat bu bass verme tiz verme sertliğinden ziyade ağacın karekteristiğiyle daha ilgilidir,ağaç çok aşırı sertse normalinden daha tiz ses verir,çok parlak ses verir,ama asıl etkileyen karekteristiktir, en sert ağaçlar kategorisine yılan ağacı,abanoz,lignum vitae gibi ağaçlar girerki burada yazdım zamanında,bu ağaçlar o kadar serttir ki çalıştığınız metal alet edevatların uçlarını yer ve köreltir hemen,maun bunların yanında yumuşak silgi gibi kalır, dengeleme olayında kesinlikle haklısın diyor hemen devam ediyorum

          7. Ceviz(Walnut)

          Ceviz önemli bir ses ağacıdır,özellikle akustik kasalılarda kullanılır, ses başarımı açısından orta seviye diyebiliriz, 50 metre kadar boy yapabilen ceviz güzel görünümünden dolayı mobilyacılıkta sık kullanılır.Her türlü kakmacılık,oymacılık,Tüfek kabzası gibi işlerde kullanılır. Ortalama yoğunluğu
          0.64 tür,yani akçaağaçla aynı klasmana girer. Kuruması oldukça yavaştır,çalışılması oldukça rahat olan ceviz, iyi cila tutar ve yapışır. Stabilitesi iyidir. Orta seviye fiziki dayanımı vardır.

          8.Huş(Birch)

          Huş 20 metre kadar boy yapabilen ortalama yoğunluğu 0.64 olan bir ağaçtır.Odunu ondan daha ağır olmakla beraber ıhlamura benzer. İyi işlenip renk verilebilir fazla dayanıklı değildir. Çok türü vardır,kaplamacılıkta,müzik enstrümanlarında, dondurma çubuklarında, parke yapımında, alet özelliklede bıçak sapı yapımında sık kullanılır.

          9. Çam(Pine)

          Çok çeşit türü vardır, ülkemnizdede her yerde bulunabilen bir ağaçtır, ortalama yoğunluğu 0.52 olsada buna aldanmayın, gerçekten çok yumuşaktır, çalışılması son derece kolaydır, odunu aromatik bir koku salar, yıllık halkalarının çok geniş olması, odununun çok yumuşak olması, damarları arasında reçine barındırması gibi nedenlerden ötürü çalgı yapımında kullanılmaz, ancak kullanan yapımcılar yok da değil. İyi çivi tutmasından dolayı inşaat kerestesi, çit, ambalaj sandığı gibi işlerde kullanılır.

          10.Karaağaç(Elm)

          18 metre kadar boy yapabilir, yoğunluğu 0.68 olup orta derecede dir. Oldukça dekoratiftir. Fiziksek direnci yüksektir, mükemmel şekilde bükülebilir. Cilalanması iyidir. Mobilya yapımında, parke, kaplama, tornacılık, oymacılık, çalgı yapımında, spor aletleri ve alet saplarında kullanılır.

          11.Çınar(Plane Tree,Sycamore in USA)

          Çabuk büyüyen bir ağaçtır, yoğunluğu 0.62 dir. Çalışması orta derecede, iyi şok direncine sahiptir. Ancak odunu mantarlar tarafından çok kolay enfekte edilebildiği için fazla bir kullanım alanı yoktur. Kaplamacılıkta kullanılır.

          12. Meşe(Oak)

          Meşe çok süper bir ağaçtır, ciddiyim, pek çok türü vardır. Ortalama yoğunlukları 0.70 tir. Oldukça ağır ve sert bir oduna sahiptir. Leş gibi ağır da diyebiliriz, kurutulması güç ve çalışması çok olmakla beraber kuruduktan sonra stabil ve sağlamdır.İyi işlenir, iyi cilalanır, iyi yapıştırılır, iyi çivi tutar. Oymacılıkta, alet sapı yapımında, parke yapımında, içki fıcısı yapımında, direklerde, kaliteli marangozluk işlerinde ve marongoz tezgahı yapımında kullanılan meşenin mali profili yüksektir,dolayısıyla önemli bir ağaçtır.

          Yorum


            #6
            mr.c gitar resmi web sitesinden alınmıştır...


            :: Ebony ::
            Abanozun, yaklaşık 435 türü vardır ama bunlardan 20 kadarı piyasada kullanılmaktadır. Sert dokulu bir ağaç olduğundan, fingerboard için tercih edilir. Yıpranmalara karşı dayanıklıdır, yoğun paralel damarlardan oluşur. Aynı zamanda siyah rengi nedeniyle neck ağacıyla iyi bir kontras oluşturur ve fretleri iyi yakalar. Diğer sert dokulu ağaçlar gibi, mevsim değişikliklerinde, havadaki neme bağlı olarak dokuları sıkşır. Bu Sıkışma diğer ağaçlara göre daha yavaş olur. Abanoz kuruduktan sonra sabit kalır, çünkü abanoz enine bir ağaçtır.

            :: Indian Rosewood ::
            Elektrik ve akustik gitarda cok kullanılan bir ağaçtır. Abanoz ve bazı sert dokulu rosewood'lar kadar dayanıklı değildir ama büyük oranda sabit kaldığı için önemlidir. Neck üzerindeyken, abanozdan daha hafif ama aynı boylamsal güce eşittir.

            :: Maple - European Big Leaf ::
            Maple, yaylı enstrumanlar ailesi için geleneksel bir ağaçtır. Oyma tekniğiyle veya dilimler halinde çalışılabilinir. Figürlerine göre fiyatlandırılmıştır.Curly figürü, çeyrek kesitlerde daha çok göze çarpar; bununla birlikte, birdseye ve quilted, dilimli yüzeylerde kendini daha iyi gösterir. Figürlü maple'lar, kendi arasında çok iyi, iyi ve orta figür olarak sınıflandırılır.

            :: Mahogany - African, Honduran, Sapele ::
            Honduran maunu, Brazilya (swietenia) maununa eşdeğer, az bulunan bir maun türüdür. Africa maununun Khaya cinsi ve Sapele'nin Entandrophragma cinsi, Honduran maunundan daha ağır ve daha iyi dokulara sahiptir. Bu ağaçların tümü, çalışma kolaylığı ve stabil kalması nedeniyle gitar için uygundur. Yanlık parçaları çevirirken, parçadaki yoğunluk farkları nedeniyle güçlük yaşanabilir, bu yüzden ıslatmadan çevirmek daha iyi sonuç verir. Renkleri açık pembe, orta ve kızıl kahve tonlarındadır. Çeyrek kesitli yüzeylerde figür, karakteristik çizgilerle içiçe geçmiş yoğun damarlar şeklindedir.

            :: Black Acacia (Australian Blackwood) ::
            Sarı-kahve rengi ve genellikle düz damarlara sahip bu ağaç, Rosewood'a mükemmel bir alternatiftir. Sesteki parlaklık ve derinlik maun'a yakındır. Tap tonlarda aşağı yukarı Koa ile aynı olmakla beraber, daha iyi bir sound yakalandığı da söylenir.

            :: Wenge ::
            Wenge Batı Afrika'da bulunan geniş ve düz gelişen bir ağaçtır. 1983 yılında ilk kez Don Muser tarafından gitar ağacı olarak kullanılmıştır. Indian Rosewood'a alternatif bir ağaçtır. Wenge'den oluşmuş bir settedamarlar, yanlar ve sırt boyunca sıkı ve düzdür. Çikolata renklidir ve siyah damarlardan oluşur. Bu ağaç, Indian veya Brazilian Rosewood kadar ağır değil, sık dokulu, sert, fakat geniş gözeneklerle daha hafiftir.

            :: Padauk ::
            Padauk ilk kesildiğinde açık portakal renklidir, ama zaman geçtikçe oksidasyonla koyulaşır, IndianRosewood' dan daha kırmızı bir tona ulaşır. Indian Rosewood'dan biraz daha sert ve ağırdır. Hepsinden aynı değerde, iyi sırt ve yan olur. Stabil,çalışma kolaylığı ve güçlü tonlar... Kolay kıvrılabilen ağaçlarla kıyaslandığında,çevrilmesi biraz daha güç olabilir.

            :: Sitka Spruce ::
            Elastik ve dirençli olduğu için tercih edilir. Sıtka spruce, kirlenme ve kötü kullanım söz konusu olduğunda, diğer ses kapaklarına kıyasla daha dayanıklıdır. Akustik ve klasik gitarlarda kullanılabilinir. Renkleri beyaz, pembe ve açık kahverengi arasında değişir. Üst kalitede enteresan renk varyasyonları görülür.

            :: Western Red Cedar ::
            Geleneksel bir ağaç olmamasına rağmen, özellikle klasik gitar yapımcıları için, damarları nedeniyle popularitesini Sürdürmektedir. Bugün, pek çok kalitesi yüksek klasik gitarda,sedir kullanılmıştır. Sedir yumuşaktır, spruce kadar güçlü ve elastik değildir, ama değişen hava koşullarından daha az etkilenir, stabildir. Sıcak renkli, düz damarlı, temiz seslidir. Kızılkahveden, çikolata rengine kadar değişen renkleri vardır. Renk varyasyonlarına göre derecelendirilir.

            Yorum


              #7
              13.Kayın(Beech)

              Ortalama yoğunluğu 0,72 olan kayın sert ve ağır oduna sahiptir. Ülkemizde doğal olarak yetişmektedir. Odunu görebildiğpiniz gibi kırmızımsı renktedir. Kayın sıklıkla gürgenle karıştırılmakta ya da aynı ağaçlar sanılmaktadır, fakat aynı ağaçlar değillerdir. Gürgenin odunu kemik beyazı renge sahiptir. Kayın fazla çalışan bir ağaçtır. Kurutması dikkat ister, ses ağacı değildir, marongozluk işlerinde çalışılması rahat bir ağaçtır, kolay yarılır. İyi cilalanır. Kullanım alanı geniş olan kayın mobilyacılık, spor aletleri, oyuncak, alet sapları, sandal kürekleri, kontrplak, kaplama, fıçı, tornacılıkta, maden direği, kağıt odunu, ve emprenye edilerek travers olarak kullanılabilir. Emprenye işlemi odunun çeşitli kimyasal sıvılarla dolu havuza sokularak mantar, böcek gibi etkilere karşı kuvvet sağlanması işlemidir. Çalgı yapımda kullanılmaz.

              14.Kestane(Chestnut)

              Ülkemizde Anadolu kestanesi doğal olarak yetişmektedir. Odunu kesimden sonra koyulaşır. İlk kesimde soluk kahverenklidir. Yoğunluğu 0.63 olan kestane orta sert ağaçlar kategorisine girer. Mat ve dekoratif oduna sahip kestanenin kurutulması zor, işlenmesi kolaydır. Mobilyacılıkta, gemi kerestesinde, çeşitli fıçı yapımlarında, baston, şemsiye sapında, çit direği vetornacılıkta kullanılır, çalgı yapımında kullanızmaz.

              15.Ardıç(Juniper)

              Ardıcın pek çok türü ülkemizde doğal olarak bulunmaktadır. Sarımsı kahverengi bir oduna sahiptir. Ardıçta reçine kanalları bulunmaz, odunu yumuşak ve hafiftir. 0.47 olan yoğunluğu ladin ile karşılaştırılabilir. Ardıçın odununun sedir gibi hoş ve aromatik bir kokusu vardır. Bükülme kabiliyeti azdır. Zor yarılır. Ancak çalışması çok azdır. Yapı malzemesi, kapı pencere doğraması, mobilyacılıkta, tel ve çit direği yapımında, tornacılıkta ve kurşun kalem yapımında kullanılır.

              16.Servi(Cypress)

              Orta derece sertlikte oduna sahip servinin odunu 0.57 civarıdır. Yine ardıç gibi aromatik kokuya sahiptir. yapı malzemesinde, gemi iskelede, mobilyacılıkta, tornacılıkta kullanılır. Servi aynı zamanda bir ses ağacıdır. Özellikle İspanyol servisi gitar yapımcıları için oldukça değerlidir. En güzel flamenko gitarlar geleneksel ağaç olarak İspanyol Servisi ile yapılır.

              17.Gürgen(Hornbeam)

              ülkemizde iki türü doğal olarak yetişmektedir. Odunu gri beyaz renkte ve oldukça serttir. 0.83 olan yoğunluğuyla sert ağaçlar kategorisine girmektedir. Gövdeleri düzgün olmayıp , oluklu gövde yaparlar, bu yüzden büyük kerestesi çıkmaz. Makina kısımları, ayakkabı kalıpları,spor aletleri, alet sapları, tornacılıkta ve tarım aletleri yapımında kullanılır.

              18. Şimşir(boxwood)

              Ülkemizde 3 türü doğal olarak yetişmektedir. Odunu sarı renklidir. Çok ince ve yeknesek yapılıdır. Yoğunluğu 0.95 olan şimşir çok sert ağaçlar kategorüsüne girer. Çok sert ve güç yarılan oduna sahiptir. Tornacılık, kakmacılık, gemi makaraları, tahta kaşık, tavla pulları, baston ve yaylı çalgıların kuyruk , çenelik gibi kısımlarının yapımında kullanılır. En değerlisi Fransız Şimşiridir.

              Yorum


                #8
                Cok guzel bir calişma olmuş ellerine gozlerine sağlık cok tesekurler.. peki Koa hakkında bilgin varmı?

                Yorum


                  #9
                  Cok guzel bir calişma olmuş ellerine gozlerine sağlık cok tesekurler.. peki Koa hakkında bilgin varmı?
                  Evet komşu var, zamanı gelince onu da yazacağım, şimdi bilinenleri bir yazayım egzotik ağaçlar ondan sonra gelecek.

                  Yorum


                    #10
                    Elinize sağlık. Türkçe ye önem verdiğiniz için teşekkürler. Tarzanca yazıldığında anlatandan başka (ondan da şüpheliyim) kimse anlamıyor..

                    KOlay gelsin..

                    Yorum


                      #11
                      Harika olmuş Lord Sparhawk!Maşallah bütün ormanları getirmişsin burayaŞaka şaka

                      Yorum


                        #12
                        Hakkatten çok iyi bir çalışma ellerine sağlık ...( yıllık ödev gibi olmuş )

                        Yorum


                          #13
                          Çok teşekkürler, şunu da ekleyelim o zaman :
                          Selam,

                          bu şemaya bakıldığında maun malzeme, ıhlamura göre çok daha başarılı sonuçlar veriyor. Ben az önce Ibanez in sitesine bakıyordum da, RG 1527 serisi (prestige) model de basswood 'dan imal edilmiş. Ama RG tremolo serisindeki RGT 42 model gitar, maun. Şimdi prestij sınıfındaki daha kaliteli diye satılan modellerde ıhlamur ağacı kullanılırken, neden daha düşük seviye olarak lanse edilen RGT sınıfında bir gitarda maun kullanılıyor bilen var mıdır?

                          Yoksa bu ağaç olayı, ses kalitesinde çok da önemli bir unsur değil mi elektro gitarlar için. Açıkçası ben konuya hakim değilim ama bunu bir dağılıma tabi tutarsak, sanki işin asıl önemli kısmı işçilik ve en önemlisi, ses alıcıları olan manyetkilerin kalitesi.

                          Yanılıyorsam lütfen beni bilgilendirin. Teşekkürler

                          Yorum


                            #14
                            İyide komşu bu tablo iyi ses, kötü ses karşılaştırması yapmıyor ki, yazıları okumadın mı? Low end, high end frekans aralıkları, fiyat değil.

                            Ağaçların frekans karekterlerini gösteriyor, yani bu bir ses başarımı kalite tablosu değil. Öyle olsaydı en baştaki ladin hepsini siler süpürürdü, bu tabloya bakarak ağacın genel olarak -dikkat edin genel olarak diyorum kesin değil- ses karekterini anlarsınız. Mesela tabloda ıhlamura baktığımızda asıl karekterinin düşük frekanslarda olduğunu görüyoruz, bir miktar orta frekansa da sahip, ve yine baktığımızda sıcak bir tona sahip olduğunu görüyoruz. Ki yumuşak ağaçlar böyledir zaten, yoğunluğun tondaki etkisini az çok bilen birinin bu tabloya ihtiyacı olmaz, tek bilmesi gereken karşılaştıracağı ağaçların yoğunluklarıdır. Yumuşak dokulu ağaçlar sıcak, boğuk, ahşabımsı ve bass sesler verirler, sert ağaçlar parlak,metalik, tiz sesler, orta yumuşaklıktaki ağaçlar ise- misal maun- her ikisinin harmanıdır. Zaten tabloya bakarsanız soldan sağa yumuşaktan serte doğru gidilmiş, en solda 0.40 lardaki ladinden, en sağdaki 0.85 lere yaklaşan kuşgözü ve sert akçaağaçla.

                            Olayın mantığını anlayıp, ağaçlar hakkında araştırma yaparsanız, hangi ağacın nasıl karekteri olduğunu bilirsiniz, tablo size yardımcı oluyor. ama dediğim gibi olayın kalite ile hiçbir ilgisi yok.

                            Ağaç tabi önemli ama elektroda farklı, elektroda ses başarımını manyetik sağlıyor, karekterini ağaç belirliyor, tüm aksam da sesi oluşturuyor,komşular başarımla karekteri karıştırdıklarından yer yer karşı çıkıyorlar bana. Ağaç önemli ama manyetik çok önemli, fakat ikisiyle olmuyor, genel olarka tüm parçalar oluşturuyor sesi, bayağı evvelinden bu konuyla ilgili hızlı bir giriş yapmıştım siteye, o zmaanlar iyi o zaman sen kartondan, mukavvadan gitar yap gibi tepkiler almıştım, bilmiyorum hala bu tarz düşünen var mı?

                            Şimdi gelip de aynı ağaçtan aynı model elektronun sesi niye farklı diye gelmesin, tabiki farklı olur, bunu çok yerde yazdım, ne diyorum karekterden bahsediyorum, aynı ağaç gövdesinden farklı yerlerden alınmış parçalarla yapılmış birebir aynı gitarın sesi katiyen birbirine uymaz zaten, manyetikle sağlanan başarıyı, aynı ağaç türüyle başka tomruktn parça alarak kazanamzsınız, maunun karekteri bellidir, ladinin belli, cevizin belli, bir gitarın kızılağaç olan gövdesini, maunla değiştirirseniz tabiki o gitarın karekteri tamamen değişir, çünkü ağaçların karekterleri farklı, ama mkızılağaç olan gövdesini başka bir kızılağaçla değiştirirseniz birşey elde etmezsiniz, elinizde aynı karekterde bir ağaç olur. Ufak tonal değişimlerle, fakaat bu değişimi akustik kasalı bir enstrümanda yaaprsanız çıkan sonuç çok çok farklı olacaktır. Olayın içine akustik kasa girdiğinde değişim artıyor aradaki akustik alan yüzünden, ağacın ağaca verdiği tepki ve bundan doğan farklar hemen ortaya çıkıyor. Sanırım ağacın elektrolardaki etkisi anlaşılmıştır. Herşey bir bütün ama önem oranları farklı.

                            Yorum


                              #15
                              Lordum esmişsin bana. Ne biliyim, ben Low-end High End kelimesini gördüğüm anda verdim kararı.
                              Şimdi herşey daha net. Teşekkür ederim bilgilendirme için.

                              Yorum

                              Unconfigured Ad Widget

                              Collapse
                              Initializing Tabs & loading Content...
                              Initializing Tabs & loading Content...

                              Trending

                              Collapse

                              Bu kriterlere uygun sonuç bulunamadı.

                              Çalışıyor...
                              X