Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Uzman Arakadaşlar! bu tonu nasıl yakalarım?

Collapse
X
 
  • Filtre
  • Saat
  • Göster
Tümünü Sil
new posts

    İnceleme Uzman Arakadaşlar! bu tonu nasıl yakalarım?



    linkte vermiş olduğum Boss ME-20 Demonstration videosundaki hardrock riff'in tonu tam istedğim ton.. bu prosesörle bu ton alınabilir mi gerçekten.. bana bu aletten bu tonun çıkabileceği pek mümkün gelmedi.. ayrıca solo tonlarıda hoşuma gitti.

    Sizce bu tonu nasıl yakalarım.. elimdeki ekipman ise şöyle; boss mt2, marshall mg 30dfx, ibanez rg370dx.

    Şimdiden yardımcı olan arkadaşlara teşekkürlerimi sunuyorum.

    #2
    sevgili blood öncelikle hardrock fanı beni seçtiğin ton ve demonstrasyon gitaristiyle tam kalbimden yakaladığını belirtmek isterim. long live!
    hemen konuya dalış yapalım. öncelikle pedal tanıtımı yapmakta olan şahıs robert marcello. boss'un tanıtım müzisyeni bunun yanında Danger Danger'ın 2005 itibariyle gitaristi ve Frank Vestry dostumun solo project yoldaşı yani virtüozitenin yeni eşittiri kendisi.Çalan eller ve duyan kulaklar gerisi bolca makyaj demiş Van Halen zamanında. bizim bu videoda gördüğümüz de bu zaten. Rob, Reb Beach'le birlikte 2sene önceki CA ekipman fuarındaki Shur standında yan yana bekliyorlardı. şimdi bu videoda da görüldüğü üzere emmi Caparisson'a transfer olmuş durumda buna rağmen bilimum mod yapmış alette. öncelikle dimarzio evo2 lar dikkatimi çekti. Caparisson harika ağaç işçiliği ve lowest action vaad etmesine karşın manyetik konusunda iğrenç bir üretici. Rob tüm virtuozlerin yeni gözdesi evo2 yapıştırmış hala ben buradayım diyen midler ve abanoz klavye yüzünden de Schaller tremolodan da vazgeçmemiş. şimdi bu kombinasyonda oraya boss multieffecti değil de beni koysalar bi taraflarımı da jacklasalar eminim aynı sesi veririm çok ciddiyim. senin gibi harika müzik zevki olan (hardrock başlığı yeter artar hatta öldürür beni) bir enstürmanist boss'u bi bıraksın ya. bi bırak ya! bana bütçeni söyle lütfen ben sana en mükemmel setup'ı sunacağım. emin olabilirsin. sadece şu kadarını belirteyim drive tonlarım için pedal kullanmıyorum direkt amfiye giriyorum, amfim marshall JVM 410H altında da iki tane ellerinden öper marshall 1936 (150-2x12)bulunuyor. hepsi de made in UK. sanırım ton konusunda az biraz nazım geçer sana değil mi?

    Yorum


      #3
      bütçe konusu biraz sıkıntılı ama her bir şeyimi satarım gitar, amfi ve pedalımı.. yeni bir başlangıca hazırım. sen neler önerirsin. gitar + amfi kombinasyonu olarak.. bu tonlara yakın birazda thrash için.. belliki anlıyorsun bu işlerden.. ben müzik aletlerinden çok anlamam.. ancak 80'lerin sonundan beri iyi bir dinleyici oldum ve müzikle içi içe yaşadım. Ayrıca 90 ların başında indians adlı grupda yıllarca davul çaldım.Ton olarak beni çok iyi anladığını tahmin ederkten yardımlarını bekliyorum

      Yorum


        #4
        bütçe sıkıntılıysa tüm hevesim kursağımda kalıyor be blood! ama öylesi daha keyifli açıkçası seni büyüleyen şey o videoda articulation özellikle neck pozisyona geçince tane tane , yuvarlak yuvarlak dökülen notalar buna rağmen laçka olmayan kalınlar ve boğulmayan tizler. bunu manyetik sağlar senin de bildiğin üzere. ben ağaca çok önem veren biriyim, lakin aman ağaç da ağaç diye ahkam kesen onca arkadaşa inat averaj kore üretim bir tahtaya 2 babacan manyetik atıp bir de layıkıyla simulasyon yapabilen bir amp modeller yardımıyla hayallerinin tonlarının replikalarına ulaşabileceğini garanti ediyorum. gelelim 2009 yılında beni büyüleyen hem oldschool tonaliteyi en ufak ayrıntısına kadar önüne getiren hem de gaine bi dokunuş yaptın mı komşuları imana getirebilen bir çift manyetik önerisine. neck için dimarzio PAF Pro, bridge için dimarzio tonezone! manyetik modifikasyon tercihini bunlardan yana kullanırsan her ritimde gözlerinden yaş geleceğine emin ol, sololarda düşünemiyorum bile halini . amfi içinse hem effect hem amp simulasyonları sunabilen ve tone replikasyonunda tek geçebileceğimiz Line 6 nın "Spider IV 75 Combo Amfi" (75 watt, 1x12 inç)içinde 300den fazla rock yıldızının (gitarist) tonal karakteristiklerinin kopyası var fabrika ayarı olarak. steve vai'dan, vandenberg'e, lynch'den, aldrich'e. korkunç yakın tonlar var, alakası az olanlar da. ama 50 tanınmış gitaristin bu seslerin oluşumunda Line 6'ya yardımcı olduğu da aletin üzerindeki bir stickerda yazmakta. tam bir 80s shredder practise seti. mevcut ibanezinin üzerinde birkaç oynama seni tatmin edebilir başlangıç için. zamanla hiç erişemediğin müzikal yükseltileri keşfettikçe bu şu an için Dream Setup sana çok sıradan gelecektir. ama benden sana çok samimi bir itiraf bu sistemle istediğin stüdyo kaydına girebilirsin ki mastering yapmaya yürek ister o derece sağlam bir sound sahibi olursun. sağlıcakla kal.

        Yorum


          #5
          Ne de güzel anlatmışsın be üstad.. ağzına sağlık.. o zaman dediklerini dikkate alarak yol alacağım.. teşekkür ederim :-)

          Yorum


            #6
            rica ederim

            Yorum


              #7
              üstadım.. yalnız şöyle bir durum var.. bendeki ibanez rg 370dx japonyadan geldi.. geldi ama endonezya üretimi geldi orada bile japon üretimi yokmuş.. halbuki ne hayellerle bekledim japon olmasını.. ama olmadı işte.. şimdi bu gitara: neck için dimarzio PAF Pro, bridge için dimarzio tonezone taktırmak mantıklı olur mu? yani değer mi? birde bunu senden öğrenmek istiyorum. Teşekkürler şimdiden.

              Not: üstadım istanbullu musunuz? eğer öyleyse bu manyetik taktırma işlemlerini nerede yaptırabilirim.. ve manyetikleri internet harici nereden bulabilirim.. dükkan olarak.. bir öneriniz olur mu?
              Son güncelleyen b1ood; 03-12-2009, 13:41.

              Yorum


                #8
                bloodcım, kore ve anavatan ibanez RG'ler arasındaki tek fark ince işçiliktir.
                zaten prestige seriler sadece japan custom team tarafından yapılıyor. o da aynen diğer RG ler gibi fabrikasyon çıkan sapların elde törpülenmesi ve setup'larının yapılması yoksa ham ağaçaları elde rendelemiyorlar . tabiki klavye ağaçları farklılık gösteriyor ama bu fark tonal değil sadece görsel ve fonksiyonel. her mevsim dönümünde rod ayarı yapmaman için farklı yoğunluk ve toleranslarda ağaçları yapıştırılarak oluşturulan 5 piece wizarlar falan ton olarak pek birşey değiştirmez sadece yapışma eklemler olmaz bir de bahsettiğimiz üzere daha dirençli bir neck olur. bunun dışından abanoz, wenge ve purpleheart denen bu 3 ağaç harici ve gül ağaçlarının en serti pau ferro dışında fiyatı yüksek tüm neck ağaçlarının tek dayanağı görsellikleridir. sakın amerikada 5000 dolara aldığın gibson 57 reissue black beauty'nin simsiyah boyanmış sapında görsel hiçbir öğe olmaması kafanı karıştırmasın. oradaki olay ağacın artık çalışmaması (tam kuruluk diyelim de öyle değil yani) ve set neck kütüğünün gövde göğsüne tüm noktalardan temas ediyor olmasıdır. aynı tür ağaçlarla böyle bir montaj yapıldığı taktirde resmen tek bir ağaç bloğunun rezonansına erişilebilmesidir. çok dağıtmadan bitirişe geçelim. elindeki kore RG neck'in önce perde bitişlerine bir elini sür, eğer keskinlik-takılmalar oluyorsa avucunu gezdirirken 400-600 arası kumlu bir kağıtla tek kavramada maksimum 3 perdeye bastıracak kadar ve tam 45 derecelik açıyla zımparala. tam pürüzsüzlüğü her perde başlangıç ve bitişinde hissedene kadar yap bu işlemi, son olarak tam düz, gitar ölçeğinin yarısı uzunluğunda maksimum 40 mm genişiğinde bir ahşap bloğa, benzer kumlulukta bir kağıt yapıştır ve nikel perdelerinin hepsini yaklaşık yüksekliklere getirmek için üstten zımparala. sahte plek yapıyoruz yani . son olarak da klavyenin arkasını da çok ince bir zımparayla çıplatırsan, tereyağı gibi bir neck sahibi olursun. emin ol nice prestige neckler seninkinden daha yavaş kalacaktır. gövdeye de gelince, işte orada boya kalitesinden tut, altındaki astara, cilanın atış kalınlığından, ezber şablon oymalara kadar birsürü olumsuzluk olacak o manyetiklerin kullanımı adına ama olsun!!! önce gönüller şen olsun! yapabileceğin en mantıklı iş biraz daha rezonans arttırımı, biraz daha az yaylar tarafından ses emiliminin önüne geçmek için bir hipshot tremsetter alman ve monte etmen. türkiyede benden başkasında bulamazsın benim de fantazi yapacağım dönemlere denk getirmelisin tabi. yurtdışında ahbabın varsa onlar da alabilir tabi. lakin montajı deneyim gerektirir biraz. kısacası sapa dedğim işlemleri yapar, edge tremolonun bıçaklarını kıvamlı bir lubrikantla kayganlaştırır, maksimum 50-60 tl'ye dışardaki ahpabına bahsi geçen hipshot ürününi aldırır ve son olarak o iki cengaveri monte edersen akıllara zarar, eline alanın hayata küseceği bir gitar sahibi olursun. *** cicili bicili jemlerden çok daha erkek işi, ses olarak jemi ortadan ikiye bölebilecek yeterlilikte, temelinde kore işi bir ibanezin olur.

                Yorum


                  #9
                  Hatırlatayım dedim tekrar benim ibanez kore bile değil.. endonezya üretimi.. bildiğim kadarıyla endonezya üretimi olanlar koreden bile kötü oluyormuş.. neyse bu işlemleri yaptırmaya değer mi bu gitar.. sadece onu öğrenmek istemiştim.. ve bu işlemleri istanbul'da nerede yaptırabilirim.. tarif edebilecein bir dükkan var mı..

                  Yorum


                    #10
                    yok ibanezlerde o safha aşıldı artık o derece rezil üretiliyor ki kore de gitarlar, endonezya yeni göz bebeği batılı markaların. parker endonezyaya taşıdı üretimini koreden, PRS artık cort'un da üretimini yapmakta olan denizaşırı lisansörüne üretim durdurttu. yani endonezya koreden kaliteli. korede fabrikasyon, endonezyada daha mini atolyeler. işin şakası bir yana endonezyada utanmasalar handcrafted olayına girecek o derece rezil koşullarda üretilmekte gitarlar ama overall bakınca kore fabrikasyondan daha bariz son kontroller yapılıyor endonezyalarda, çünkü fretler elde çakılıyor, elde törpüleniyor. kore üretimde insan nefesi bile değmemekte o gitara. bu böyle biline!! ha değermi değmezmi konusu çok komik altı üstü toplamda 140-150 dolar o manyetikler ebayda. bir international seller bul, top rated olsun tabi. bir de rica et yılbaşımı kutlayan bir mesaj yaz ve hediye paketi yap diye. son olarak da gönderirken, "souvenir" kutusuna check atsın. gümrüksüz kapında alırsın en geç 1 hafta içinde. diğer türlü edevat gümrüğe takılır, vergi ödersin, o, bu, şu ohooo.

                    Yorum


                      #11
                      Tamam dostum.. teşekkürler yardımların için..

                      Bak şimdi işyerinde bir arkadaşımın kerdeşi geliyormuş abd den ona getirteceğim 4 ayak üstüne düştüm yine

                      bu manyetiklerin tam adlar bu şekilde mi?

                      DiMarzio DP155 The Tone Zone
                      DiMarzio DP151 PAF Pro

                      getirecek kişi tam adlarını istedi de.. yanlışlık olmasın.. anlamıyor kendisi gitardan falan
                      Son güncelleyen b1ood; 03-12-2009, 15:11.

                      Yorum


                        #12
                        aynen bu şekilde tonezone bridge, paf pro neck (ikisi 140-150 dolar). bunların yanında bir adet dimarzio 500k volume pot (3-4 dolar), 1 tane de switch craft togle 3 way (10-12 dolar) aldır. dediğim üzere hipshot tremsetter da sana floating tremolo kullandığını unutturacaktır. öylesine sustain arttıran, öylesine stabilite kazandıran bir yay sitemi o da 37 Usd idi geçen sene aldığımda. dikkatini çektiyse tone potu yok benim konfigrasyonlarda. mevut volume potunun yerine togle switch, tone potunun olduğu yere de volume koydun mu,jpm ibanezlerin geçiş kolaylığına ve uzak volume potunun verdiği bilek rahatlığıyla tam anlamıyla kişiselleştireceksin ekipmanını. ben sana wiring diagramları yollarım hemen.

                        ÖNEMLİ NOT: bridge mayetiğini yani tonezone'u F spaced aldıracaksın ok?
                        Son güncelleyen luthierie; 03-12-2009, 16:12.

                        Yorum


                          #13
                          Her ikisini F-Spaced almak daha mantıklı Ayrıca 3 pozisyonlu toggle switchi tavsiye etmiyorum. Gitar üzerindeki 3 manyetiği çok verimsiz kullanacaktır.

                          Yorum


                            #14
                            arkadaşlar 96 kore yapım epiphone var arkadaşımda almayı düşünüyorum daha önce seymourlar vardı gitarda ama kullanacağı için çıkardı elindeki emg 81 89 ları takacak mecburen emg 81 89 bu gitarda nasıl olur sizce bilenlerden yorum bekliyorum özellikle clean tonlarını çok bozar mı ayrıca emg 89 ile ilgili spesifik bilgide verebilirseniz sevinirim

                            Yorum


                              #15
                              sevgili ynx ibanezlerin nut ölçüsü 1 11/16" - türkçe mealiyle 43 mm genişli değil mi? evet. ee edge tremolonun high-to-low end string pole spacing ölçüsü de 53 mm değil mi? (yaklaşık olarak tüm f-spaced manyetik genişlikleri yani)neck humbucker f-spaced olursa yani 50 mm olmazsa north ve south pole ların içinde kalıyor teller. neye dayanarak neck pickup için f-spaced dedin anlamadım doğrusu. neyse ayrıca 3. bir manyetik olmadığından togle switchimize de laf etmemize gerek yok, zaten belirtilen iki manyetik konfigrasyonu JS ibanez türevidir, zaten JS ibanezlerde de üretilmeye başlandıkları günden şu güne hep togle kullanılmamışmıdır?

                              zaten büyük gitar üreticileri de büyük gitaristlerde hep togle switch kullanır. örnek gibsons, örnek so cal charvels, örnek JS ibanezes, örnek ben. bu liste uzar gider di mi?

                              Yorum

                              Unconfigured Ad Widget

                              Collapse
                              Initializing Tabs & loading Content...
                              Initializing Tabs & loading Content...

                              Trending

                              Collapse

                              Bu kriterlere uygun sonuç bulunamadı.

                              Çalışıyor...
                              X