Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Rap Hip Hop

Collapse
X
  • Filtre
  • Saat
  • Göster
Tümünü Sil
new posts

  • #16
    Rica ederim komşu, bir önemli tavsiye daha vereyim. O beğenmediğin parçaları da arada aç dinle. Çünkü bazılarınızın da bildiği gibi bazen bir şarkıyı ilk sefer dinlediğimizde pek beğenmeyiz. Zamanla arada dinledikçe giderek daha çok sevmeye daha çok bağlanmaya başlarız. O yüzden hemen kestirip atmayıp arada dinleyip anlamaya çalışmanı tavsiye ederin. Bir kere şöyle bir dinleyerek "olmadı" demek haksızlık olur, Ha baktın zaman içinde fikrin değişmiyor gerçekten senin zevkine uymuyordur bellidir, ama bakarsın sonradan çok seversin.


    Yaklaşık 3-4 yıldır üzerinde çalıştığım toplamamdan ötürü bunları yazıyorum sana. Benimde ilk seferde birşey hissetmediğim şarkılar oluyor, onları ayrı bir klasöre alıp birkaç hafta dinliyorum durumu görmek için. Şu anda her türden 532 şarkı barındırıyor. Klasikten, metal türlerine, elektronik türlerden ,dünya müziklerine, dans müziklerinden enstrümental müziklerine herşey var içinde. Adlandırsam en iyi şarkılar, en iyi one hit wonder lar, en hit şarkılar, unutulmaz şarkılar, mutlaka dinlenilmesi gereken şarkılar, çocukluğumuzun unutulmazları vs vs tanımı olmaz. Çünkü uzun bir süre çalışmann sonucu. Bu 532 eseri 30-40 bin belki daha fazla şarkının içerisinden çekip çıkarmışımdır. Hala da bu uğraşa devam ediyorum. Bu yüzden tecrübeliyim, özetle aceleci olma. Bu yazdıklarım bu tarzlara şüpheyle bakan tüm komşulara.

    Gorillaz ve Outkast i beğenmişsin ki yeni neslin zevkine daha uygun müzikler yapıyorlar ondandır.tabi bu demek değil ki müzikleri kalitesiz. Fakat bu alanlarda asıl babalar grandmaster flash, kurtis blow ve run DMC aklında bulunsun.

    Yorum


    • #17
      Verdiğiniz oldskool örneklerden ayrı olarak,

      Notorious B.I.G. - Ready To Die
      Tupac - All Eyez On Me

      albümlerini şiddetle tavsiye ederim. Bence oldskool'dan bile güzel işler içeriyorlar. Jazz'a falan girmişsiniz ama konumuz Rap değil mi? . Grandmaster Flash, Afrika Bambaataa, Kurtis Blow, Dj Kool Herc, daha sonradan Run DMC, Public Enemy, N.W.A. falan güzel isimlerdir de şahsen Biggie veya Tupac'ı hep daha çok sevmişimdir.

      Yorum


      • #18
        Tekrar çok teşekkür ederim lord bu tavsiyeni tutmaya çalışıcam ve tekrar bakıcam o listeye...Öyle bir klasör açmak bede çok isterim tabi ama artık öteki aya...Kotamın sonlarına doğru adım adım ilerliyorum dah fazla download edemem bu ay...Jimmy sana da daha önce verdiğn bilgilerden dolayı teşekkür ediyorum...

        Yorum


        • #19
          Açıkcası son tt indiriminden sonra hala kotalı tarifede kalmayı mantıklı görmüyorum komşu. Ekonomik durum falan demeyin, bende bu dünyada yaşıyorum. İnternet sizin için önemliyse, bir yerlerden sigara paranızdan, içki paranızdan, kola paranızdan, dergi paranızdan vs kısar bir 20 lira daha verir sınırsız olursunuz. Şu anda hala kotalı kalmak ttnin ekmeğine yağ sürmek oluyor. Ha "ben bilmem babam bilir" diyorsanız orasını ayrı. Gansta gördüm seni Jimmy.

          Yorum


          • #20

            Gangsta kültüründen hiç hazzetmem öncelikle onu belirteyim.
            Amma velakin Biggie ve Tupac arkadaşlarımız hakkaten işlerini çok iyi yapıyorlardı yav. Ne bileyim bir Things Done Changed, bir Changes, bir Hit Em Up, bir Big Poppa, Ambitions As A Nigga, Gimme The Loot falan; bu iki isim harici hiçbir "gangsta" eleman böyle rap yapamaz, yapamadı.
            Merak eden arkadaşlar için kısa bir tarihçe :

            Gangsta kültürü ilk olarak N.W.A. grubu ile başlamıştır. Müzikleri oldskool olmasına rağmen sözler hiç görülmemiş şekilde sert ve nefret doludur. Daha sonra East Coast - West Coast ayrımları, iyice endüstri haline gelen piyasadaki çatışmalar derken gerçek "gangsta" kültürü ortaya çıkmıştır, iş resmen bir mafya dünyasına dönüşmüştür.

            Tupac ve Biggie gangsta olarak nitelendirilir, sonuçta ikisi de birbirine düşman bölgelerin elemanlarıdır, prodüktörleri mafyadır (piyasadaki herkes gibi), başları beladan kurtulmaz vs.
            Lakin bu iki rapper aslında ta ergenlik çağlarından beri arkadaştır, birlikte büyümüşlerdir, Tupac'ın annesi zenci hakları savunucusu topluluğun kurucu üyelerindendir vs. vs.
            Tabi bu kirli piyasa bu iki süper yetenekli arkadaşı birbirine düşürmüştür, biri Suge Knight öbürü Puff Diddy'nin himayesi altına geçmiştir.
            Neyse kısa keselim, 1996'da birkaç ay arayla önce Tupac sonra Biggie öldürülür, allah rahmet eylesindir.

            Niye anlattık bunları?
            Tupac ve Biggie, günümüzde iyice tiksinç hale gelmiş bu gangsta piyasasındaki birbirinden gereksiz kişilerin tersine yetenek dolu, şiirsel anlatımları olan (ki Tupac gençliğinden beri şiir yazmaktadır, kitabı bilem vardır), "thug" (serseri) hayatını benimsedikleri için değil beyaz insanlar onlara bu sıfatı yapıştırdıkları için onlara inat yaşamış büyük rapperlardır.

            Of be, yazarken bile yoruldum, okuyan nasıl yorulur kim bilir.
            Sınav bitmiştir çıkabilirsiniz.

            Yorum


            • #21
              beni hip hoptan ve raptan soğutan şeylerden bahsedeyim:

              -myspace gibi sitelerde kendisine bir profil oluşturup, içinde yaratıcılığın Y si bile olmayan ve baska müzisyenlerin sarkilarinin fon müziğinin üstüne kendi saçma sapan sözlerini basit bi bilg prgramini kullanarak ekleyen ve gam nedir, nota nedir diye sorsan aciz kalacak ve kendisini bütün ekonomik imkanlarını kullanarak amerikalı zenci rapcilere benzetmeye calışan tipler.

              - ağırlıklı olarak canlı müzigin yerine son zamanlarda elektronik müziğin rap müziklerinde başrol oynaması( ya adamlar gerçek davul yerine elektronik davul kullanıyorlar-piyano ve org nasıl farklıysa bunlar da farklı)

              - çoğu şarkılarda küfür, isyan ve mantıksız sözler olması.

              haa ben dinlemiyor muydum bu tarz müzikler tabi ki dinliyordum. benim için yeri apayrı olan sanatçılar ise şunlar:

              -Shaggy
              -Dr. Dree
              -2 Pac
              -Snoop Dogg
              -Sean Paul

              bunları dinleme sebebim ise diğerlerine göre daha kaliteli daha enteresan müzikler yapmalarıdır.

              Ağzından tükürük saçanları rapci veya hiphopçu olarak saymıyorum; klasik ve rock müziği de müziğin babası olarak görüyorum.

              müziklerin 300-500 yıl öncesi de beni ilgilendirmiyor. benim için önemli olan rap dendiğinde şu an p2p programımda neler çıktığı.

              bir de şarkı taviye edeceğim ki hakikaten dinlemeye değer brenda russell olmasi lazım power xl fm de sürekli çalıyor. r&b ci bir kadın eagles in hotel california şarkısını mükemmel yorumlamış. fazla popüler biri olmadığı için şarkıyı bulamıyorum.

              Yorum


              • #22
                bence bi nevi rap dinleyenlerede müziklerinede saygı göstermek lazım, sonuç olarak onlarında
                çoğu "rock, metal o nee yaaa, ıykk sırf kafa ütülüyo nasıl dinliyolar" die düşünüyo olabilirler, hatta bi
                haber bülteninde izlemiştim "işte satanistler" die alttan yazı geçiyo, istanbulda sokağın birinde çekmişler
                çocukların üstlerinde "metallica" t-shirtleri var ve bu haberlerde satanistler olarak gösteriliyo, yani müziği
                kaba bulan insanlar birde dinleyenlerin abuksabuk şeyler yaptığına inanıyorlar, ama biz biliyoruz ve inanmıyoruz.. sonuç olarak bizim bildiğimiz birşeyler varsa onlarında bildiği birşeyler olabilir diye
                düşünüyorum, birde zevk meselesi bu, o yüzden herkesin zevki ayrı, tartışmamak lazım, herkes
                hoşlandığı şeyle uğraşır, banada onların yaptıklarına ve dinledikleri müziğe laf söylemek düşmez.....

                Yorum


                • #23
                  Mahmut komşu yaptığın eleştirilerin birçoğunun aynısını misal bir jazz müzik sever de metal, özellikle de doom, black metal türleri ve bunların icracıları için de söyleyebilir. Mesela bir children of bodomun sözleri çok mu güzel ya da mantıklı? Ağzından tükürük saçan rapçilere karşı, kusarcasına böğüren metalciler, hangisi kazanırdı? Ha tek olay mükemmel müzikalite ise o zaman klasik müzikten başka birşey dinlemeyelim. Müziğin bir babası varsa o da ancak klasik müzik olabilir, en mükemmel müzik türü, herşeyin babası.

                  Benim anlamadığım rap müziğe neden bu kadar önyargılı yaklaşıldığı, neden rap hip hop deyince akla hemen 50cent, nelly, ceza gibi isimler geliyor da MC Hammer, Vanilla Ice gibi isimler gelmiyor?

                  Her müzik türünün alt grupları var, doğal olarak da bunların iyi, kötü icracıları ve dönemleri var. Ama bilgi sahibi olunmadan televizyonda gördüğü üç beş tane şarlatana göre bir müzik tarzına tü kaka demek çok yanlış. Bunu diyen insan da müzik kültürü adına çok toydur zaten. Ben misal jazz müziğinden pek hazzetmem, bana hiç gelmez, bunalırım ama çok saygı duyarım ve önemini de bilirim. Hakkında kendimce yeterli araştırma yapmışımdır, dinlemişimdir, kararımı vermişimdir ve ona göre konuşurum. Neden bir başkası da hip hop için bunu söylemiyor? Yani klasiğinden jazz'ına, enstrümentalinden dünya müziğine, elektroniğinden gospeline herşey tamam rap'e gelince tü kaka. İşte bu yanlış.

                  Yorum


                  • #24
                    Arkadaşlar, bir müziğin kalitesiü saygınlığı ve bilimum özellikleri belli kriterlere göre analiz edilir. Bu kriterlerden sabit ve temel olanlar olduğu gibi, her müziğin kendi iç devinimlerine bağlı olarak değişken olanlar da bulunur. Bir müzik türünü tamamen reddetmek veya tamamen kabullenmek sağlıksızdı, her tarz içinde yaratıcı, ilerici örnekler olduğu gibi kötü örnekler de olabilir ve bunlar ayrı değerlendirilir. Ancak tarzın içinde, istisnalar dışında müziği sığlaştıran kriterler varsa tarza yönelik yorum yapılabilir.

                    Ben rap meraklılarına, ünlü caz piyanisti Herbie Hancock'un "this is da drum" adlı albümünü tavsiye ederim.

                    Bu konuda vakim olsa uzun uzun yazmak isterim birşeyler. Ama kısa bir not düşerek, eleştiri için bir çıkış noktası yaratayım.

                    RAP sözcüğü "rythmic american poetry" sözünün kısaltılmışıdır. Bu ise "ritmik amerikan ŞİİRİ" anlamına gelir. Kendini temel olarak şiir sözcüğüyle adlandıran, müziği bir taşıyıcı, bir sunum tepsisi olarak değerlendiren bir tarz içinde değerlendirmeleimiz de müzikal olmaktan önce szlere dayalı olmalıdı, ki tarzın kendini tanımlayış ve amaçlarını belitiş şekli ile çakışıp yanlış eleştiriler yapmayalım. ondan sonra bu alan içinde müziği de çok güçlü kullanarak ön planda tutan işlerin analizine geçebiliriz.

                    yazsam mı yazmasam mı yazsam mı yazmasam mı yazsam mı.....

                    Bir ara yine geri dönerim bu sayfaya şimdi kaçayım en iyisi

                    Yorum


                    • #25
                      aynen katılıyodum bi ara ceza 50 cent falan dinledim bi ritim hep aynı anlayamıyosun falan sarmadı benide rock en güzeli ya süper bence

                      Yorum


                      • #26
                        Fikirler nasılda değişti...demekki neymişş,iki parça dinleyipte yorum yapmayacakmışız....

                        Yorum


                        • #27
                          Ben rap sevmiyorum.sevene saygım sonsuz=)

                          Yorum


                          • #28
                            Hip hop yenilikçi caz piyanisti herbie hancock un bulduğu 'scratch' tekniğine dayanır.Arkadan hep aynı beat verilir ve söz dışında kalan kısım sahnede canlı sergilenmez çünkü söz odaklı bir müziktir.
                            70 lerde New York Brooklyn de underground bir müzik iken 80 lerin sonunda Public Enemy ile anaakımda başarı elde etmiştir.Hip hop müzisyenleri genelde siyahi müziği olarak bilinen funk, soul ya da R&B gibi tarzların ritmlerini altyapı olarak kullanırlar.
                            Sanılanın aksine hip hop yapan MC ler müzikten gayet anlayan insanlardır.Müzik kültürleri çok gelişmiştir çünkü altyapı olarak hep farklı tarzlar kullanırlar.

                            Yorum


                            • #29
                              Şu bir gerçekki rock cıların geneli nasıl rap i müzik olarak bile görmüyolarsa rapcilerde rock ı öyle görmüyorlar ... Demek ki zevk meselesi bura da da işin içine giriyor ... Ama açıkcası bende o rap e bööehhh diyenlerdenim . Türkçe rap i duyduğum an kaçarım ama 50 Cent in bazı popüler şarkıları hiç fena değil . Rap dinleyeceksem yabancı dinlerim ... Sagopaymış cezaymış birbirlerine diss atmışlarmış bu tür şeyler çok cocukca geliyor ... Tuhaf bir rekabet olayı adeta ...

                              Yorum


                              • #30
                                rap'cilik rock'cılık çocukça olmuyor mu?

                                Yorum

                                Çalışıyor...
                                X